Haros Unlimited
η κρυφη ταυροσπηλια..(κατα τον δαιμονα εαυτου...)
τρεις στο σχοινι και ενας στο παλουκι..
2055 αναγνώστες
Παρασκευή, 12 Φεβρουαρίου 2010
18:25

                                               

  εδω και αρκετο καιρο (απο την στιγμη που εγινε προφανες οτι θα ληφθουν και αρχισαν να ανακοινωνονται μετρα μειωσης του ελλειματος και δημοσιονομικου νοικοκυρεματος) ηθελα να γραψω αυτο το αρθρο,αλλα περιμενα να ηρεμησουν καπως τα πραγματα,γιατι μεσα στην τουρλα του σαββατου τι να γραψεις για κερδη επιχειρησεων,για την επομενη διετια κλπ..

  τις σκεψεις μου πανω σε αυτα τις ειχα διατυπωσει αναμεσα σε αρθρα και σε ποστ σε αυτο το μπλογκ και σε διαφορες ιντερνετικες κουβεντες,αλλα μαλλον ειναι καιρος να τις κανω ενα αυτοτελες αρθρο,για να ειναι καπως πιο ευαναγνωστες.

  πρωτα απο ολα διαφωνω με την ευρεως διαδεδομενη αποψη οτι η πορεια του ΧΑΑ την επομενη διετια θα εξαρτηθει απο την επιτυχια η οχι των μετρων δημοσιονομικης εξυγιανσης.ποιος λογικος ανθρωπος πιστευει οτι η πορεια (αναγκαστικη και προδιαγεγραμμενη) του νοικοκυρεματος θα ΑΠΟΤΥΧΕΙ?? εχει κανεις σας αμφιβολια οτι θα ΠΕΤΥΧΕΙ ο κοσμος να χαλασει?? εχει κανεις σας αμφιβολια οτι θα γινει ΟΤΙ χρειαστει?? ΔΕΝ ειναι εκει το θεμα,ΑΛΛΟΥ ειναι το ζητημα...

  πιστευω οτι η πορεια της αγορας μας(παντα σε οριζοντα μεσοπροθεσμο) θα εξαρτηθει απο τρεις παραγοντες,ο καθε ενας απο τους οποιους θα τραβα προς την δικη του κατευθυνση το (γνωστο)ΣΧΟΙΝΙ ...

1.ΜΕΙΩΣΗ ΡΙΣΚΟΥ ΧΩΡΑΣ (λογω των μετρων δημοσιονομικης εξυγιανσης που θα εφαρμοστουν και θα επιτυχουν.)

2.ΠΟΡΕΙΑ ΔΙΕΘΝΩΝ ΑΓΟΡΩΝ (παντα ΜΕΓΙΣΤΟΣ παραγοντας,οτι και να λεμε)

3.(εδω ειναι τα δυσκολα) ΚΕΡΔΗ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ .(σε συναρτηση με τις συνεπειες των μετρων)

 για τον τριτο παραγοντα (τα κερδη των εισηγμενων επιχειρησεων),τα πραγματα ειναι πολυσυνθετα και πολυ σχετικα...

 σε γενικες γραμμες,η καταναλωτικη (αγοραστικη) δυναμη του ελληνα θα ΜΕΙΩΘΕΙ για την επομενη διετια,αυτο ειναι γεγονος μη αμφισβητουμενο απο κανεναν,ουτε και απο τον πιο αιθεροβαμονα.αυτο σημαινει οτι οσες εταιρειες απευθυνονται σχεδον ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ στον ελληνα καταναλωτη,θα εχουν μειωση κερδων.αλλες (ειδων βασικης διαβιωσης) λιγοτερο,αλλες περισσοτερο..το μονο που εχουν να δουλευει υπερ τους,ειναι οτι με το κλεισιμο των μικρομεσαιων ανταγωνιστων τους,οι πελατες θα απευθυνονται αναγκαστικα στις ηγετιδες εταιρειες του καθε αντικειμενου.

 αυτο που  επισης θα μειωθει(αναγκαστικα) θα ειναι και τα χρηματα που δινει το δημοσιο σε διαφορες εργολαβιες η γενικως<<δουλειες>>.οσες λοιπον εταιρειες βασιζουν μεγαλο μερος του τζιρου τους ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ σε δουλειες του δημοσιου,θα περασουν δυσκολες ωρες...

 οσες εταιρειες ειναι δημοσιου συμφεροντος και αφορουν βασικες παροχες του ελληνα(ΦΩΣ-ΝΕΡΟ),λογικα θα εχουν μειωμενα κερδη γιατι η κυβερνηση ,κατα πασα πιθανοτητα,θα θελησει να ελαφρυνει καπως το τεραστιο βαρος των πολιτων,μεσω αυτων των εταιρειων(με μειωσεις η μη αυξησεις τιμολογιων).το ΤΗΛΕΦΩΝΟ εξαιρειται,γιατι εκει κανουν κουμαντο οι γερμανοι και οχι το ελληνικο δημοσιο.

 υπαρχει βεβαια παντα και η περικοπη των εξοδων που κανουν οι εταιρειες σε αυτες τις περιπτωσεις,προσπαθωντας να διατηρησουν την κερδοφορια τους,αλλα,υπενθυμιζω,οτι αυτο εχει γινει ΗΔΗ σε μεγαλο βαθμο απο τις περισσοτερες.και ,εδω που τα λεμε,υπαρχει και ενα πλαφον σε αυτη την περικοπη,αν μια εταιρεια θελει να συνεχισει να λειτουργει....

  οι εταιρειες που προκειται να εχουν ευχαριστα νεα απο τα κερδη τους την επομενη διετια,ανηκουν στις παρακατω κατηγοριες

1.οσες ΕΧΟΥΝ η ΜΠΟΡΟΥΝ να μεταφερουν μεγαλο μερος του κυκλου εργασιων τους στο εξωτερικο.

2.οσες ασχολουνται με ανανεωσιμες μορφες ενεργειας,διαχειριση απορριμματων.(εδω θελει προσοχη στον δανεισμο και στο ποιες εχουν οχι ΑΠΛΩΣ σχεδια,αλλα εχουν ΗΔΗ ξεκινησει να εισπρατουν απο αυτα..)

3.οσες ασχολουνται με τον τουρισμο,ΚΥΡΙΩΣ ΟΜΩΣ τον προερχομενο απο το εξωτερικο..(γιατι ο εσωτερικος τουρισμος θα εχει σχετικη μειωση)

 ολα τα παραπανω ειναι σε πολυ αδρες γραμμες.σε επομενα αρθρα μου θα τα εξειδικευσω,οσο μπορω,και παντα κατα την δικη μου γνωμη,αλλωστε αυτη και μονο εκφραζω ,σωστη η λαθος.

καλα κουραγια. 

Δημητρης.

Y.Γ. για τις τραπεζες δεν αναφερθηκα,γιατι  ειναι ΑΛΛΟΥ ΠΑΠΑ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ....η κερδοφορια τους ειναι μη προβλεψιμη και ας φαινεται τωρα μονοδρομος η μεγαλη μειωση της....

 

Σχόλια

12/02 18:34  shade
5*
To γράφω, αλλά δεν μπαίνει.
Και γιατί;
Γιατί είσαι μετοχάνθρωπος Δημήτρη και αισιόδοξος.
12/02 18:45  haros
φιλη μου,παραμενω μετοχανθρωπος και ,σαν ανθρωπος,αισιοδοξος.
εκανα απλως καποιες παρατηρησεις για τα κερδη των εταιρειων,με τις συνθηκες που διαμορφωνονται.
12/02 18:47  Nastybishop
To πιο σημαντικό Δημήτρη από τα γραφόμενα σου είναι αυτό περί της διάρθωσης των αγορών. Κάποιες αγορές θα μετατραπούν από ανταγωνιστικές σε ολιγοπωλιακές και από ολιγοπωλιακές σε περισσότερο ολιγοπωλιακές. Αυτό σημαίνει ότι η ύφεση κατά βάθος ευνοεί τους ισχυρούς, έστω και αν αυτό δεν φαίνεται βραχυπρόθεσμα (πχ. μειώση των κερδών τους ή και ζημιές).

Για μένα το σημαντικό είναι να επικεντρωθούμε σε δείκτες όπως για παράδειγμα πωλήσεις/πωλήσεις κλάδου για να δούμε ποιοι κερδίζουν μερίδια αγοράς και σε δείκτες κεφαλαιακής διάρθωσης (για ευνοήτους λόγους)

Πλέον δεν έχει τόση σημασία το μέρισμα και τα κέρδη (ευπρόσδεκτα βέβαια) αλλά το να βρούμε ποιοι θα είναι οι νικητές.

Αυτοί οι νικητές είναι βέβαιο ότι θα παίξουν με μεγάλα περιθώρια κέρδους όταν θα ανακάμψει η οικονομία.
12/02 18:55  haros
nasty,αυτο που λες,ισχυει οντως,εδω και αρκετο καιρο.θυμιζω οτι η υφεση υπηρχε και πριν το τωρινο γαιτανακι...
12/02 18:59  Nastybishop
Σαφώς. Είχα συζήτηση με φίλο μου το καλοκαίρι που είναι στέλεχος σε εταιρία του ομίλου Βιοχάλκο. Μου λέει, στο 6μ ζημιές (δεν είχαν ανακοινωθεί ακόμα), στο 9μ πάλι ζημιές, στο έτος οριακές ζημιές. Από 2010 περιμένουμε κέρδη. Ξέρουμε επίσης ότι οι ανταγωνιστές μας είναι σε κακά χάλια (όπως είπες και εσύ κυριώς μικρομεσαίες επιχειρήσεις).

Δεν ξέρω αν έως τώρα άλλαξε κάτι και η κερδοφορία μετατοπιστεί ακόμα πιο πέρα όμως ο σχεδιασμός τους θεωρώ ότι είναι σωστός.
12/02 19:00  shareholder-cs
Εν γένει σωστός Δημήτρη, με μια σημαντική λεπτομέρια ομως:
Τα μέτρα δημοσιονομικής εξυγείανσης που εχουν παρθεί επι του παρόντος είναι ασπιρίνες για ασθενή στην εντατική.
Αρα και να τα πιούμε (που θα τα πιούμε βεβαίως) αυτό δεν φτάνει.
12/02 19:02  shareholder-cs
Για να το θέσω πιο παραστατικά, σου αντιγραφω ένα σχόλιό μου νωρίτερα στον Σόλωνα (οχι τον σοφό)

Λέει ο Σόλων "Χρήστο, εσένα τον ίδιο να καλούσε ο ΓΑΠ στη θέση του, δεν θα τα έπαιρνες τέτοια μέτρα."

Απαντώ:
Ε λοιπόν οσα "σκληρά" προτείνω ακόμα κι εγω είναι πολύ λίγα και μαλακά μπρος στο πρόβλημα.
Σημερα Νικο με 2 κουβέντες, χρωστάμε μαζί με τα αφανή δάνεια , τουλάχιστον 350 δις. Αυτό είναι πάρα πολύ επιεικές νουμερο, αλλά εστω.
Και πάμε μέσα απ το υποτιθεται δυσκολο πρόγραμμα "σταθεροποιησης και αναπτυξης" να μειώσουμε μόλις κάπου 10 δις.
Δηλαδή; Δηλαδή ένα 3% δηλαδή ΤΡΙΧΕΣ.
Οταν 10 δις έχουμε φάει στο κεφάλι προσφάτως και μόνο απο την αυξηση των spreads...

Για να καταλαβαινόμαστε, οταν δανείζεσαι για 350 δις με 7% θέλεις μόνο για τόκους 25 δις.
Δες τώρα εδώ: http://www.mof-glk.gr/ekdoseis/py/2009-12.pdf

Το 2009 ως κρατος εισπραξαμε συνολικά 50,55 δις και πληρώσαμε 89,58 δις.
Ελλειμα 39 δισ.

Τωρα πες μου Νικο φίλε μου, κατ αναλογία: αν έχεις για παράδειγμα ένα ετήσιο εισόδημα 50 χιλιάδες, αλλά ξόδεψες κάπου 90 χιλιάδες γιατί ήσουν εξαιρετικά large, και πρόσθεσες επομένως άλλα 40 χιλιάρικα στα ήδη 350 χιλιάρικα που χρωστάς στις τράπεζες...
Αν πρέπει ως νοικοκύρης να μαζέψεις τη κατάσταση που προφανως εχει ξεφύγει και θα σου πάρουν όπου ναναι το σπιτι, πόσα θα φροντίσεις να κόψεις απ τη κατανάλωσή σου ;

α) 3.000 ωστε και το 2010 να ξοδέψεις "μόνο" 87,000 ;
β) 40.000 ωστε τουλάχιστον να μη ξοδεύεις παραπάνω απ το εισόδημα σου;
γ) Ή όσα παραπάνω απο 40.000 μπορείς μήπως πληρώσεις και κάτι απ το δάνειο...

Εδω λοιπόν κόβουμε 3.000 και φωνάζουμε και απεργούμε και διαμαρτυρόμαστε...
12/02 19:12  haros
φιλε share,πιστευω(σχεδον το παραδεχτηκαν)οτι επονται και αλλα μετρα,αρκετα πιο σκληρα.
εχω ομως την εντυπωση οτι κανεις δεν φιλοδοξει να γινουμε χωρα-προτυπο,οταν λεμε οτι το<<σχεδιο>> θα πετυχει,κυριως αναφερομαστε στο να μαζευτει καπως το χαλι μας.αυτο επιδιωκουν και οι εταιροι μας.ο ΓΑΠ,ειτε το θελει,ειτε οχι,θα το κανει.οτι ειναι αναγκαιο.
12/02 19:29  Frapezitis
Hare
Σωστά άφησε τις Τράπεζες. Για τις frapezes είμαι εγώ εδώ.

Με εκτίμηση
frapezitis
12/02 20:17  PARADOSIAKOS
Δεν αντιμετωπίζεται με την απλή λογική το οικονομικό πρόβλημα της χώρας καθώς τα απλά μαθηματικά δείχνουν μια εικόνα τέτοια πλησίον του παραλογισμού.
Φυσικά δεν τίθεται θέμα για λύση του προβλήματος!
Το πρόβλημα δεν μπορεί να λυθεί!
Δεδομένο είναι ότι η Ελλάδα θα συνεχίσει να υπάρχει!
Επίσης θα συνεχίσουμε να λέμε ότι είναι η πατρίδα μας.
Αυτό όμως δεν θα μπορέσουμε να κατανοήσουμε είναι πως η Ελλάδα είναι πατρίδα μας αλλά δεν θα είναι δική μας, θα ανήκει σε άλλους. Δυστυχώς θα συναινέσουμε στο ότι είμαστε Έλληνες και ζούμε στην Ελλάδα οι οποία όμως στο εξής θα κυβερνείται από άλλους.
Η χώρα μας γνώρισε πολλούς καταπατητές, όλους τους εκδιώξαμε ελευθερώνοντας τον τόπο, αυτή την νέα ¨σκλαβιά¨ πιστεύω ότι δεν θα την νικήσουμε.
12/02 21:28  shareholder-cs
paradosiakos καπως έτσι.
Οι περισσότερες εταιρείες στο ταμπλώ πλέον είναι κάτω και της λογιστικής αξίας.

Για παράδειγμα η ΔΕΗ αποτιμάται σήμερα 2.6 δισ. ευρώ στο ταμπλώ. Με αυτά τα λεφτά δεν μπορείς να στήσεις ούτε καν το δύκτιο μεταφοράς και διανομής με υποθαλασσιους αγωγούς που απλώνεται σ όλη τη χώρα .
Δεν σου μιλώ για ατμοηλεκτρικά εργοστάσια, λιγνίτες, υδροηλεκτρικά, ντηζελοπαραγωγή νησιών, ανανεωσιμες, τεράστια οικοπεδα, οτι είναι ουσιαστικά μονοπώλιο σε 12 εκατ καταναλωτές κλπ.

Η ΕΥΔΑΠ στο ταμπλώ κάνει 600 εκατομ. Πήγαινε να βρείς και να τροφοδοτήσεις με πόσιμο νερό ένα λεκανοπέδιο με 5 εκατ κατοικους, να δούμε πόσο στοιχίζουν τα διυλιστήρια, τα αντλιοστάσια και οι υποδομές αυτές...

Η λογική τους αξία αν απέδιδαν τα πρέποντα είναι τουλάχιστον πενταπλάσια.
Γιατί συμβαίνει λοιπόν αυτό;
Γιατί είναι φορτωμένες με πολύ και πανάκριβο κόσμο, είναι ανοργάνωτες και κατακλέπτονται σε υπεργολαβίες, οπότε κέρδη γιοκ, ή ελάχιστα.
Γιατί γενικότερα το οικονομικό μας μοντέλο δεν παράγει ανάλογα κέρδη...
Γιατί οτι παράγεται πεφτει στην αχαλίνωτη μισθοδοσία και κατόπιν δια των φόρων στη μαύρη τρύπα του χρέους αντι να ανακαινίζει τα εργοστάσια της η κάθε ΔΕΗ.
Παίρνεις λοιπόν τα ανυπαρκτα κέρδη με ένα Ρ/Ε 10 και νάσου μια αστεία κεφαλαιοποίηση ως πάγια και δυνατότητες, αλλά αρμόζουσα στη..κερδοφορία.

Το μερίδιο του κράτους πόσο είναι στις σημερινές αποτιμήσεις ως αξία; Αστείο.

Θα μας βάλουν λοιπόν να τις αποκρατικοποιήσουμε, εστω και λίγο ψηλότερα, για να μπορέσουμε να πληρώσουμε τους τόκους ενός μήνα (κυριολεκτώ !)

Ορισμός αυτού που λένε "εναντι πινακίου φακής"
12/02 21:33  shareholder-cs
Καθε χρόνο πληρώνουμε σε τόκους δημοσίου χρέους 25 δις = 10 σημερινές κεφαλαιοποιήσεις της ΔΕΗ (μαζί και οι ιδιώτες μέτοχοι...) ή όσες 40 ΕΥΔΑΠ...

Πως είπατε;;;;
12/02 21:35  haros
η εκποιηση των απομειναντων ασημικων ειναι χιλια τοις εκατο σιγουρη.αυτο βεβαια δεν σημαινει και απαραιτητα κερδη για τους κατοχους μετοχων των εταιρειων αυτων..πολλα τα προσφατα παραδειγματα..δυστυχως.
12/02 21:55  shareholder-cs
Φυσικά, Δημήτρη, βλάκες είναι να τα παρουσιάσουν και να ψυλλιαστούμε για τις επόμενες αποκρατικοποιήσεις;
Η μήπως για να τα μοιραστούν τα κέρδη με τους ιθαγενείς μετόχους; Υπάρχουν άλλες μέθοδοι να βγουν τα κέρδη στη μητρική με αφανή τρόπο, τα έχω ξαναπεί...
http://shareholder-cs.capitalblogs.gr/showArticle.asp?id=22460&blid=14
12/02 21:58  shareholder-cs
Διορίστε κι άλλους ΔΥ, διορίστε, διορίστε...

Μπορεί να ξεπουλήσουμε τα ασημικά αλλά
ισως η Βουλή δεν μπορεί να λειτουργήσει αποτελεσματικά με λιγότερους απο 1600 υπαλλήλους. Απορώ πως λειτουργούσε πριν χρόνια με 500...

Ισως η ΕΡΤ δεν ανταποκριθεί στην εθνική αποστολή της με λιγότερους απο 5100 υπαλλήλους...
Όλοι αυτοί σύμφωνα με το οργανόγραμμα της εταιρίας μας είναι εθνικά απαραίτητοι για:

* 3 κανάλια πανελλαδικής εμβέλειας (ΝΕΤ, ΕΤ-1 και ΕΤ-3)
* δύο περιφερειακά στούντιο (της Πάτρας και του Ηρακλείου)
* ένα διεθνές δορυφορικό κανάλι, το ERTWorld
* τέσσερα ψηφιακά κανάλια – τα ΠΡΙΣΜΑ +, ΣΙΝΕ +, ΙΝFO+ και ΣΠΟΡ +
* 19 περιφερειακούς ραδιοφωνικούς σταθμούς
* 2 ραδιοφωνικούς σταθμούς διεθνούς εμβέλειας
* 6 ραδιοφωνικούς σταθμούς πανελλήνιας εμβέλειας
* 3 ραδιοφωνικούς σταθμούς της ΕΡΤ-3, εκ των οποίων οι δύο είναι τοπικής και ο ένας διεθνούς εμβέλειας.
* 4 μουσικά σύνολα: 3 ορχήστρες και 1 χορωδία
* την ιστοσελίδα news.ert.gr
* το εβδομαδιαίο περιοδικό τη «Ραδιοτηλεόραση»

Και η ΤΡΑΜ ΑΕ επίσης χρειάζεται μερικές χιλιάδες υπαλλήλων...

Διορίστε κι άλλους ΔΥ, διορίστε, διορίστε...
Είναι η πλέον ασφαλής μέθοδος ξεπουλήματος της χώρας στους δανειστές της...
12/02 22:09  anathema_g13
Τρεις στο σκοινί και ένας στο παλούκι, λέει ο τίτλος του κειμένου.
Όποιος πηδάει πολλά παλούκια, ένα θα μπει στον κ@λο του, λέει η παροιμία...

Σε πρώτη φάση πρέπει να διαφανεί ότι ανακόπτεται η αδυναμία. Ανάπτυξη και δύναμη αργούν.

Εμπρός για μια νέα Ελλάδα όπου όλοι θα είμαστε υπάλληλοι σε πολυεθνικές!

Καλό Σαββατοκύριακο!
13/02 00:59  PARADOSIAKOS
Οι πολιτικές που εφαρμοστήκαν μετά την μεταπολίτευση, σήμερα, μοιάζουν με ένα άσχημο αστείο, λάθος ειπωμένο, σε ξένη προς τον ακροατή του γλώσσα.

Πολιτικό αλλοπρόσαλλο σύστημα λοιπόν, ΑΛΛΑ χρήματα υπάρχουν και υπάρχουν από εισφορές άλλων, έστω έτσι επιβραβεύουν τις α.α. πολιτικές ως σωστές, παρουσιάζοντας μια ¨ανάπτυξη¨ της χώρας καθαρά καταναλωτική χωρίς αντισταθμιστικά να παράγουν έστω ελάχιστη υπεραξία απέναντι των καταναλωμένων δανεικών αξιών. Όντως έχοντας όλα τα α.α. ως δεδομένα ο δημόσιος τομέας συνεχώς απορροφούσε/απασχολούσε συνεχώς περισσότερους μη παραγωγικούς κατοίκους της χώρας, δημιουργώντας ακόμα μια μεγαλύτερη πλασματική ανάπτυξη χωρίς ουσία.

Η εικόνα της χώρας έδειχνε καλή όμως τα ¨πακέτα¨ στήριξης και υποδομών πήγαν αλλού σε ¨πακέτα¨ μάσας/κλοπής ολίγων, Δ/Υ παχυλών μισθών/συντάξεων άλλων πρόωρων/μαϊμού συντάξεων, εξοπλιστικών εκτρωμάτων, ολυμπιακών και άλλων ¨αγώνων¨ έστω η ιδιωτική πρωτοβουλία δεν ωφεληθεί παρά ελάχιστο των ¨πακέτων¨

Δεν έχριζε σοφούς ηγέτες, απλά μαθηματικά αρκούσαν, ώστε να φανεί αρκετά νωρίς το ζοφερό τέλος αυτών των πολιτικών, ποιος ενδιαφερόταν όταν έρεε το χρήμα, πάρε όχημα φτιάξε το δικό σου κονάκι κάνε διακοπές Ευρωπαίε Έλληνα, χλίδα ¨μεγάλε¨

Το τέλος των ¨πακέτων¨ και οι τρομερές ανάγκες δανεισμού ανέδειξαν την πίσω μεριά του κάδρου, άχρωμη, γκρίζα, ζοφερή αλλά αυτή είναι ωμή πραγματικότητα.

Εθελοτυφλούμε παραγνωρίζοντας τα δεδομένα, αγνοώντας τους κινδύνους, έστω λίγο πιστέψουμε ότι το ¨μοντέλο¨ αυτό μπορεί να βρει μόνο του την όποια λύση.
Η συνέχεια θα είναι πολύ οδυνηρή σύντομα θα γίνει αβάστακτη.
Το απεύχομαι φυσικά αλλά παραμένω ρεαλιστής, μάλιστα, πολύ προβληματισμένος. .
13/02 09:02  shareholder-cs
καλημέρα, πολύ καλό σχόλιο Παραδοσιακέ.

Δημήτρη θέλω να σχολιάσω αυτό που λές:
"πρωτα απο ολα διαφωνω με την ευρεως διαδεδομενη αποψη οτι η πορεια του ΧΑΑ την επομενη διετια θα εξαρτηθει απο την επιτυχια η οχι των μετρων δημοσιονομικης εξυγιανσης.ποιος λογικος ανθρωπος πιστευει οτι η πορεια (αναγκαστικη και προδιαγεγραμμενη) του νοικοκυρεματος θα ΑΠΟΤΥΧΕΙ?? εχει κανεις σας αμφιβολια οτι θα ΠΕΤΥΧΕΙ ο κοσμος να χαλασει?? εχει κανεις σας αμφιβολια οτι θα γινει ΟΤΙ χρειαστει?? ΔΕΝ ειναι εκει το θεμα,ΑΛΛΟΥ ειναι το ζητημα..."

Δημήτρη το πρόβλημά μας ως οικονομία ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟ η επιτυχία της δημοσιονομικής εξυγείανσης.
Αν ήταν μονο αυτό, θα πλακώναμε τις τακτικές και εκτακτες φορολογίες και θα ερχόμασταν σε ένα μπαλάτζο.
Τα ζητούμενα είναι όμως άλλα δυο:

α) η ανάπτυξη της οικονομίας, εν μέσω υφεσης, χαμηλήε ρευστότητας και ανάγκης για υψηλή φορολόγηση. Μιας οικονομίας του φραπέ, με πολύ ισχνή παραγωγική βάση. Αυτό προφανώς δεν μπορεί να γίνει επεκτείνοντας κι άλλο το δημόσιο τομέα ή έστω με τις δημόσιες επενδυσεις οταν δεν υπάρχει σεντσι στα δημόσια ταμεία.
β) τα όποια αποτελέσματα πρέπει να είναι μόνιμου χαρακτήρα. Αρα δεν αρκεί να φορολογησουμε. Πρέπει να μικρύνουμε το κρατικό λίπος, τον υπερμεγέθη Δημόσιο τομέα.

Είναι κατ αντιστοιχία σα να θέλουμε να χάσουμε κιλά:
Μόνο με δίαιτα, όσο διάστημα ζορίζεται κανείς, θα χάσει κάποια κιλά, αλλά μόλις χαλαρώσει λίγο η δίαιτα θα τα ξαναπάρει ίσως και με καπέλλο. Πρέπει ταυτόχρονα να μπει και σε άσκηση και κατανάλωση θερμίδων χωρίς η προσπάθεια να σταματά στο δίμηνο...
13/02 10:51  ΚΥΠΡΙνΟΣ
Δημήτρη,ενδιαφέρον θα έχουν κα’αρχάς (σε σχέση με τις υπόλοιπες) όλες οι βιομηχανίες κάθε είδους.ΤΟ ΖΗΤΟΥΜΕΝΟ,πλέον για την χώρα θα είναι Η ΠΑΡΑΓΩΓΗ ,στην οποία θα δοθούν και σημαντικά κίνητρα και όπως πολύ σωστά είπες με πρωτεργάτες τις ΑΠΕ.
Για τις ΔΕΚΟ ανελαστικής ζήτησης,μπορεί να έχουν παγωμένα έσοδα,για κοινωνικούς λόγους,αλλά θα έχουν και μειωμένα έξοδα,κυρίως μισθοδοσίας ,αν και δεν νομίζω να παραμείνουν για πολύ ...ΔΕΚΟ.
14/02 11:59  hippy
Κρίμα σε μένα που δεν ήμουν σπίτι και διαβάζω "όψιμα" μια τέτοια καταπληκτική συζήτηση...Φυσικά και θέλω για την πατρίδα μας εξορθολογισμό των δαπανών (ελεγχόμενη μείωση και όχι αφανισμό τους,το ζητούμενο είναι η ανάπτυξη και η δημιουργία πληθωρισμού)...Να παρατηρήσω απλώς ωστόσο ότι τα "μπουρδελόσπιτα" (Γκολντμαν,Ντόιτσε,Μόργκαν και λοιποί προαγωγοί) μας έχουν βάλει στο κανάλι να σκεφτόμαστε όπως αυτοί γουστάρουν...Παραθέτω μια άλλη ματιά στην ίδια πραγματικότητα από άρθρο του Κου Δελαστίκ

"Χρεοκοπεί άραγε μια χώρα όταν επί σειρά ετών έχει ελλείμματα; Ναι, είναι η απάντηση που προσπαθούν να υποβάλουν. Οχι, είναι η σωστή απάντηση. Σε καμιά περίπτωση δεν αρκούν τα ελλείμματα για να οδηγηθεί μια χώρα σε χρεοκοπία.

Για του λόγου το αληθές, ας δούμε τι γίνεται στις οικονομικές υπερδυνάμεις του πλανήτη - την ευρωζώνη, τις ΗΠΑ, την Ιαπωνία.

Και οι τρεις, ολόκληρη τη δεκαετία 2001 - 2010 (εννοείται ότι για το 2010 αναφερόμαστε σε προβλέψεις) είχαν ελλείμματα και μόνο ελλείμματα και τα δέκα ανεξαιρέτως συνεχή χρόνια!

Η ευρωζώνη 6,6% για το 2010 και 6,2% για το 2009, αλλά και 2,5% το 2002 ή 3% το 2003.

Πολύ χειρότερη η κατάσταση στις ΗΠΑ: έλλειμμα 10% το 2010 και 12,5% το 2009 ή 5,9% το 2008. Επίσης 3,7% το 2002 και 4,8% το 2003.

Στην Ιαπωνία απερίγραπτα χειρότερα τα πράγματα: έλλειμμα 8% το 2002 και επίσης 8% το 2003, αλλά και 5,8% το 2008 και 10,5% το 2009 ή 10,2% το 2010! Για ολόκληρη τη δεκαετία, τα ελλείμματα της Ιαπωνίας ήταν σαφώς χειρότερα από αυτά της Ελλάδας!

Ναι, λένε κάποιοι, όμως η Ελλάδα δεν έχει μόνο υψηλά ελλείμματα έχει και υψηλό δημόσιο χρέος. Η Ιαπωνία να δείτε! Στο 135,4% (!) του ΑΕΠ της βρισκόταν το δημόσιο χρέος της ήδη από το 2000 και καθόλου δεν έχει μειωθεί στη διάρκεια της δεκαετίας. Αντιθέτως έχει εκτοξευθεί στο 197,2% (!), όταν το ελληνικό δημόσιο χρέος ήταν 112,6% το 2009 και εκτιμάται ότι θα φτάσει στο 125% το 2010.

Επειτα, ο περιορισμός της συζήτησης στο δημόσιο χρέος δεν επιτρέπει την πλήρη απεικόνιση της κατάστασης.
14/02 12:02  hippy
Αν επεκτείνουμε την ανάλυση στο συνολικό χρέος κάθε χώρας (το σύνολο του ποσού δηλαδή που έχει δανειστεί το κράτος, οι επιχειρήσεις και οι ιδιώτες, άρα δημόσιο συν ιδιωτικό χρέος), η εικόνα αλλάζει εντυπωσιακά.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου, το συνολικό χρέος της Ελλάδας είναι στο ύψος του 179% του ΑΕΠ. Εξαιρετικά υψηλό, μπορεί να νομίσει κανείς. Ισως, αλλά ο μέσος όρος της ΕΕ είναι... 175%! Ιδιο δηλαδή με της Ελλάδας.

Στο συνολικό χρέος δε καθόλου «πρωταθλήτρια» της ευρωζώνης δεν είναι η Ελλάδα. Την ξεπερνούν η Ολλανδία (!) με 234%, η Ιρλανδία με 222%, το Βέλγιο με 219%, η Ισπανία με 207%, η Πορτογαλία με 197%, η Ιταλία με 194% και πάει λέγοντας.

Εντυπωσιακά στοιχεία προκύπτουν επίσης όταν ασχοληθεί κανείς με το εξωτερικό χρέος μιας χώρας (πόσα χρωστούν δηλαδή το κράτος, οι επιχειρήσεις και οι ιδιώτες μιας χώρας σε ξένες τράπεζες, δεδομένου ότι πάντα ένα τμήμα του χρέους αναφέρεται σε τράπεζες της ίδιας της χώρας).

Περιορίζοντας το δείγμα στις βαλλόμενες μεσογειακές χώρες (Ελλάδα, Πορτογαλία, Ισπανία) και στην Ιρλανδία, η οποία ως... χώρα-φούσκα του νεοφιλελευθερισμού έχει συρρικνωμένο σχετικά δημόσιο χρέος αλλά αστρονομικό χρέος επιχειρήσεων και ιδιωτών, προκύπτει μια εντελώς διαφορετική κατάταξη αυτών των χωρών.

Στο εξωτερικό χρέος, λοιπόν, διαπιστώνουμε ότι η Ιρλανδία χρωστάει στους ξένους το... 414% του ΑΕΠ της και η Πορτογαλία το 130% του δικού της ΑΕΠ.

Σε σαφώς καλύτερη μοίρα βρίσκονται η Ελλάδα με 89,5% του ΑΕΠ και η Ισπανία με 80% βάσει των στοιχείων που δίνει η γερμανική εφημερίδα «Φράνκφουρτερ Αλγκεμάινε».

Υπάρχουν κι άλλες χώρες της ευρωζώνης, λοιπόν, που στην πραγματικότητα χρωστούν περισσότερα στις τράπεζες ή στους ξένους από την Ελλάδα.

ΕΠΙΘΕΣΕΙΣ
Κερδοσκοπικά και πολιτικά τα αίτια

Εξι χώρες της ευρωζώνης τουλάχιστον με επικεφαλής την Ολλανδία και το Βέλγιο, έχουν συνολικό χρέος (δημόσιο και ιδιωτικό) μεγαλύτερο από αυτό της Ελλάδας! Δέκα ολόκληρα χρόνια η Ιαπωνία έχει δημόσιο χρέος τρομερά μεγαλύ
14/02 12:04  hippy
τρομερά μεγαλύτερο από αυτό της Ελλάδας και παράλληλα την ίδια δεκαετία έχει ελλείμματα κατά μέσο όρο πολύ χειρότερα από τα ελληνικά!

Ο κατά κεφαλήν εξωτερικός δανεισμός της Ιρλανδίας είναι σχεδόν οκταπλάσιος (!) από της Ελλάδας. Το γεγονός ότι για καμιά από αυτές τις χώρες δεν λένε ότι χρεοκοπεί (πολύ σωστά, άλλωστε), ενώ το λένε για την Ελλάδα (εντελώς αβάσιμα), αποδεικνύει ότι η χώρα μας βρίσκεται στο επίκεντρο πολιτικών και κερδοσκοπικών επιθέσεων.
14/02 12:09  hippy
Δημήτρη το σχόλιό σου στο Κλέφτικο σχετικά με τις τρύπες ήταν επιπέδου Προμηθέα...Ίσως πρέπει να το μεταφέρεις κι εδώ ή ακόμη καλύτερα να γίνει... μαγιά και να δωσει ένα ολοκληρωμένο άρθρο..,
14/02 13:31  Θρασύβουλος Καλοχαιρέτας
Χιππυ, έχετε την καλοσύνη να μας δώσετε την αναφορά εις το κατα κεφαλήν χρέος της ΙΡλανδίας που λέτε? διότι τα νούμερα δε βγαίνουν.
14/02 18:21  hippy
Φίλε Θρασάκο τα στοιχεία είναι από το άρθρο του Κου Δελαστίκ
Νυχτώνει πάνω από την Ελλάδα
Θα το βρείς στην δ/νση
http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=11826&subid=2&pubid=9310887

σε στέλνω από σπόντα στο άρθρο διότι είμαι λίγο "ζαβός" με την τεχνολογία.
Αν εννοείς ότι έπρεπε να ελέγξω τα νούμερα πριν το γράψω δεν είμαι ειδικός.
Ήθελα απλά να επισημάνω ότι υπάρχει και άλλη άποψη πλην αυτής που θέλουν να μας επιβάλλουν τα ΜΜΕ (των Μπερλουσκόνι,Αλαφούζων και λοιπών πατριωτών).
Επίσης πολλά ωραία στοιχεία για το χρέος διάβασα και στην σελίδα του Κου Βιλιάρδου στο άρθρο ΟΙ ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΕΣ ΤΟΥ ΧΡΕΟΥΣ
14/02 18:30  Θρασύβουλος Καλοχαιρέτας
Αγαπητέ χιππυ, δεν υπήρχε προσωπική αιχμή.

Δυστυχώς δεν ευρίσκω αναφορά εις ΙΡλανδίαν εις τα άρθρα του Δελαστίκ. Ωστόσο, δύναμαι να σας ειπώ μετά βεβαιότητος, ότι δεν είναι ακριβές ότι οα εξωτερικός δανεισμός της ΙΡλανδίας είναι οκταπλάσιος. Εάν (και όποιος) το έγραψε, έχει λαθος. Μην πιστεύετε άνευ αποδείξεων.
14/02 19:16  hippy
Φίλε Θρασσάκο
η αλήθεια είναι ότι όταν εκτιμώ κάποιον (όπως πχ εσένα)συχνά κατεβάζω την άποψήν του αμάσητη.
Προσπάθησα να βρώ στις σημειώσεις μου κάποιο άλλο άρθρο στο οποίο διάβασα προ καιρού ότι το συνολικό Δημόσιο και Ιδιωτικό χρέος στην Ιρλανδ ία υπερβαίνει το 1200! του ΑΕΠ αλλά είμαι λίγο ανοικοκύρευτος και δεν το βρίσκω προς το παρόν.Πιθανά να είμαι λάθος.
Άν έχεις υπ΄όψιν σου άλλα στοιχεία θα χαρώ να μου συμπληρώσεις τις γνώσεις μου...
Στην διεύθυνση
http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=11826&subid=2&pubid=9310887
Νυχτώνει πάνω από την Ελλάδα

θα βρείς την άποψη του Κου Δελαστικ
15/02 02:46  τσατσαρα
15/02 04:18  Θρασύβουλος Καλοχαιρέτας
Hippy, σας ευχαριστώ δια τους καλούς σας λόγους, πλην όμως ευρισκω λίαν ιδεοληπτική την θέσιν που ορθώς παραθέτει ο φίλος.

Αλλως τε αι πραγματικαί υποχρεώσεις της Ελλάδος φαίνονται εδώ:

http://thrassos.capitalblogs.gr/showArticle.asp?id=22682&blid=10

και είναι μακράν τρομακτικότερες οιουδήποτε σχολιου αντιφιλελευθέρου σχολιαστού.
15/02 04:23  Θρασύβουλος Καλοχαιρέτας
Αφηνω που τα ποσοστά ειναι ψευδή. Ιδιωτικός +δημόσιος τομευς εν Ελλάδι μονον 85% χρωστά? Που τα λένε αυτά?

Δεν είμεθα όλοι προβατα της προοδευτουριάς!
15/02 13:52  hippy
Θρασσάκο διαφωνώ
όμως αυτό που ήθελα να πω παραπάνω είναι ότι συχνά μας αναγκάζουν να πάρουμε θέση σε ψευτοδιλλήματα,να δώσουμε ακριβώς τις απαντήσεις που αυτοί θέλουν μέσω "στημένων" ερωτήσεων.
Αγαπώ να διαβάζω τις απόψεις του Κου Δελαστίκ διότι έχουν πάντα μια αλλιωτικη αύρα.
Επειδή όμως από τις δικές μας απόψεις κρινόμαστε να σου πω ότι θεωρώ πως ΚΑΝΕΝΑ από τα πρόσφατα μέτρα της κυβέρνησης δεν είναι αναπτυξιακού χαρακτήρα.
ΚΑΝΕΝΑ από τα Ιρλανδικού τύπου μέτρα που επιθυμούν να πάρουμε τα τσακάλια οι σύμμαχοι (ξέρεις αυτοί με τις φρεγάτες και τα αεροπλάνα) δεν θα μας βγάλει από το βάλτο του χρέους (και φυσικά αυτοί το ξέρουν).Γι αυτό την ίδια στιγμή που απαιτούν από μας να μειώσουμε το χρέος μας αυτοί το ΑΥΞΑΝΟΥΝ.Ελπίζοντας (σωστά) ότι έτσι θα πετύχουν ανάπτυξη και πληθωρισμό (που θα μειώσει το χρέος τους σαν ποσοστό του ΑΕΠ)
Φίλη (?) τσατσάρα ευχαριστώ...
15/02 14:01  hippy
Δηλαδή εμείς (ως λαός) δεν έχουμε δικαίωμα στην ελπίδα ?

Αξίζει κατά την γνώμη μου να δείτε κι αυτό (του Κου Βιλιάρδου)

ΟΙ ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΕΣ ΤΟΥ ΧΡΕΟΥΣ: Οι τέσσερις μεγάλοι προβληματισμοί, τα δέκα από τα πλέον χρεωμένα κράτη και μία μερική παρουσίαση των διαφόρων «περιοχών» του πλανήτη, στην αρχή της δεύτερης φάσης του πρώτου παγκόσμιου οικονομικού πολέμου

http://www.casss.gr/PressCenter/Articles/1681.aspx
16/02 01:24  Frapezitis
hare
έλα στο 15ο υπόγειο:
http://frapezitis.capitalblogs.gr/listArticles.asp

ΟΤΕ τώρα ή πΟΤΕ!

Καλά ο Άλλος θα με σουβλίσει!
18/02 17:36  haros
περιεργη συμπεριφορα ο ΟΤΕ.και η δυσεξηγητη πτωση στα 8 και η τωρινη δυο δυο τα σκαλια ανοδος.βγηκαν και οι πρωτες εκτιμησεις για τα αποτελεσματα.
φημολογιες πανε και ερχονται,σε σχεση με τους γερμανους και το ταμπλω.κανεις δεν ξερει σιγουρα..
αν υποψιαστω οτι μου μετετρεψαν τον βραχο του χαρτοφυλακιου μου σε τζογοχαρτο θα πεθααααααανω...
18/02 18:29  anathema_g13
Τζόγος δε λες τίποτα, Δημήτρη!
Αυτή την εβδομάδα σε όλες τις συνεδριάσεις ο ΟΤΕ κάνει ό,τι να' ναι.
Περίεργα κλεισίματα στο κάτω, ενδοσυνεδριακές διορθώσεις και καλή άνοδο, αντίβαρο στις τράπεζες όταν πρέπει.
Αλλά πολύ ανακύκλωση χαρτιών βλέπω και προσπαθώ να καταλάβω που το πάνε! Είναι και ο τζίρος μικρός και καρφώνονται οι πονηροί.
Πάντως, έντονη φημολογία, πονταρίσματα και με τα αποτελέσματα. Αυτό που γίνεται εδώ και 2 χρόνια...τι θέλουν οι Γερμανοί; Τι θέλει το δημόσιο; Να τα βρούμε κάπου στα 14-16 να τελειώνουμε; Αλλά, ξέχασα, το ΠΑΣΟΚ είχε πει προεκλογικά πως θα τον έπαιρνε πίσω...
Catch the egg and have its hair done!
Καλό απόγευμα!
Πάω να πιω κάνα freddo, να δω τι θα κάνουμε και με τους Ρωμαίους το βράδυ!
Το σχόλιό σας
Για να σχολιάσετε το άρθρο πρέπει να κάνετε Login στο Capital.gr
Αξιολογήστε το άρθρο
43 ψήφοι

 Εκτύπωση
 Αποστολή με e-mail

·
Αναζήτηση
Προηγούμενα Άρθρα
Τελευταίες δημοσιεύσεις